- Welcome To My Blog -

. hope your enjoy with my blog .

Saturday, April 14, 2012

Assalamualaikum ...dah lame tk update blog ...bersawang dah :o aiyoyoyo...jap jap,nak kebas jap blog ni habuk bukan main lagi tebalnye habuk :o hahah... emm emm entry kali ni nak tulis pasal ape eh ? ><" (muka berfikir) emmm okelah pasal aku nak menyatekan cite cite seseorang itu sentiase berubah ubah dari masa ke semasa...hah hah tak yah nak berkerut sgt bile bace ye...:) korang pon mesti ada pelbagai contoh dalam fikiran korang kan...oke lah aku nak senaraikan  contoh aku sendiri :) antare contohnye :-


1) dulu kecik kecik aku nak jadik lawyer ;) memang itulah yang aku hajatkan ...

2)darjah 1-6 bila dah sekolah rendah aku masih nak jadik lawyer :)

3)tingkatan 1-3 cita cita aku berubah ingin menjadi seorang pengajar agama iaitu ustazah .ini disebabkan result skolah agama aku yang selalu excellent ..alhamdulillah...

4) bila aku rase cannot go dgn cite cite aku yang pertama dan yg kedua (sebab bi aku broken & aku tak amek darjah khas skolah agama disebabkan kesulitan utk membahagikan masa yg aku hadapi masa skolah menengah)so bila dah form 4-5 aku nak  melibatkan diri dgn sektor pertanian ,perladangan ataupun sebagainye asalkan melibatkan tumbuh tumbuhank jadik seorang yang (oke cite cite ni tak tahu kenapa boleh dtg..><" mcm pelik je kan cite cite yg ni sbb korang mesti nak jadik engineer,dokter or lawyer tpi aku carik bidang yg kuno bagi korang haha :p )

5)AND NOWW~~i'm 18 :D masih mengekalkan cita cita yang  kuno bagi korang tu....and and and...for ur information ,aku jgk bercite cite nak ada ladang sendiri ,atau sekurang kurangnye kebun :) hahah...


hah...itu lah yg aku maksudkan cita cita kita sentiasa berubah mengikut keadaan semasa ;) TAPI INGAT! bila kita dh tk mampu nak tunaikan cite cite kita tu jgn memilih sangat plk nak carik kerje atau bidang  pembelajaran...sambut je apa peluang yang ada dgn hati yang terbuka! :D TAK KENAL MAKA TAK CINTA jadik kte harus cuba utk mencintai sesuatu benda bila sudah ada depan kita :)

sekian terima kasih,

CIK DAH
(tukang karut anda*haha*)

No comments:

Post a Comment