- Welcome To My Blog -

. hope your enjoy with my blog .

Sunday, April 29, 2012

SAMBUNGAN FORM6 OR IPTA

assalamualaikum pembaca yang budiman sekalian :) kalau pembaca pembaca sekalian melihat post saya yang lepas adalah berkaitan FORM6/IPTA? .Telah saya lalui fasa kekeliruan selama beberapa hari untuk menentukan saluran mana yang terbaik untuk saya menyertainya.untuk mendapatkan jawapan yang berkualiti dan yang berbaloi saya terus berfikir,berfikir dan berfikir sebaik mungkin dengan minda yang tenang ,hati yang terbuka..dan akhirnya alhamdulillah saya diberi petunjuk oleh YANG MAHA ESA .tiba tiba saya terserempak dengan sebuah blog yang bagi saya amat menarik perhatian di website GOOGLE.blog tersebut bernama *realiti faiz ibrahim*saya pasti saudari/saudara yang sudi membaca post ini akan terus tahu siapa pemilik blog ini.sudah terang lagi bersuluh pemiliknya ialah FAIZ IBRAHIM :) dia bukan seorang artis,dia bukan seorang seniman,dia bukan seorang yang sudah memiliki phD .tetapi kini dia seorang mahasiswa di UM(UNIVERSITI MALAYA).bagi yang sudah tahu mengenai beliau,sila abaikan ye post saya yang ini..sebab anda akan membazirkan masa anda sahaja, haha.berkaitan dengan blog saudara FAIZ IBRAHIM ni,sebenarnye saya tertarik tentang penyusunan jalan ceritanya di blog beliau.boleh dikatakan pengalaman form6 dia akan kongsikan kepada pembaca blog beliau.segala kata2 hikmah ,segala kata2 motivasi ,dan segala kata2 semangat untuk pelajar form6 /bakal form6 telah leraikan dan semadikan di blog beliau..sejujurnya semangat saya yang sedang keliruhendak masuk ke FORM6/IPTA tibe2 bertukar menjadi yakin untuk menjadikan form6 sebagai platform saya menuju kejayaan .beliau juga telah menulis post di blognya mengenai kebaikan2 form6 & mengapa org sering MENCACI,MENGHERDIK & MENGHINA pelajar2 form6 ini .dan jawapannya dpt dirungkai.dan ternyata MAJORITI manusia di Malaysia ini hanya memikirkan ke-GLAMOURAN,TAKUT  UNTUK MENEMPUH KESUSAHAN,SUKA MENDENGAR CERITA MANUSIA LAIN SEBELUM MEREKA BERUSAHA TERLEBIH DAHULU dan TIDAK SANGGUP MEMAKAI PAKAIAN SEKOLAH KEMBALI selepas sudah beberape bln berenak enak tidak menyentuh baju sekolah . hey cammon lah guys,x rock lgsung korang ni..tak nak try dh buat conclusion..cube lah berusaha dahulu kemudian berserah..insyaallah segala urusan menjadi mudah.TAPI INI MAJORITI ..BUKAN SEMUA berfikiran sedemikian.
Aku juga tertarik dengan blog beliau kerana  dari situlah saya mula lihat dan akui betapa berkatnya seorang anak yg mentaati/menturuti kehendak ibu bapa nya wahai pembaca sekalian..from my observation is, beliau seorang yang amat menyayangi dan mengambil berat mengenai ibu bapanya..bayangkan saudara /saudari sekalian,sehingga hendak menjawap setiap peperiksaan beliau akan ,sebelum menyelak kertas soalan beliau akan berniat didalam hati*saja aku jawap peperiksaan ini untuk bahagiakan&gembirakan ibu bapa aku* lihat kwn2..kalau kita ni selalu niat ape ye mse nk jwp exam?CONFIRM!SUDAH TENTU! *saja aku jawap peperiksaan ini utk menjadi org yg berjaya* *saja aku menjawap peperiksaan aku ni utk melepaskan beban yg aku pikul slame ni sbb kena belajar* atau mungkin ada yang langsung tidak berniat apa2,langsung tiada matlamat,& motif untuk menjawap sesebuah peperiksaan itu..hadirkan diri dalam peperiksaan mungkin untuk bersuka ria nk jumpa gf/bf sahaje rasenye.guys~serius terharu bila bce siap niat die tu nak jawap exam utk ibu bapa..dh ler dia lelaki..ramai lelaki skrg tidak berfikir seperti dia kut.and aku rasa salah satu FAKTOR hidup dia berjaya sbb tu lah kut.so aku akan cuba berbuat sesuatu demi ibu bapa yang tercinta dahulu .:))  KORANG NAK LINK BLOG DIA TAK?! HAH APA GELENG2?TAKNAK PON AKU NAK BAGI GAK!:D *padan muka korang kena paksa haha*http://realiti-ice.blogspot.com/ sila lah baca ya :)..assalamualaikum :')

*AKU CONFIRM MASUK FORM6 @ SMK SRI SKUDAI :) sesiapa yang sama tu silalah lelambai aku nanti ye haha oke bubye ;)* WILL BE CONTINUE........

1 comment:

  1. Alhamdulillah,dah terbukak hati adek ku yang sorang nie nak masok form6 a.k.a pra-u nie. Mari la kite same2 buktikan pelajar form6 juga adela yang terbaek. W'pun I da nak abes ujung taon nie,I akan always support u dari segala sisi. ^_^

    ReplyDelete