- Welcome To My Blog -

. hope your enjoy with my blog .

Saturday, April 14, 2012

ANTARA 2 PILIHAN


dalam kehidupan..kita sentiasa akan ada 2 pilihan ... 1 adalah jalan kebenaran...jalan kebenaran memberikan ketenangan yang hakiki ...dan 1 lagi jalan kemungkaran..dan kemungkaran itu terdiri daripada pelbagai bentuk...,kata kata atau perbuatan...nampak simple sahaja,saya percaya jika dipersoalkan kepade anda mahu pilih jalan yang mana? sudah pasti anda akan menjwap "sudah tentu saya akan pilih jalan kebenaran!" "saya nak jadik org baik!mesti lah saya pilih jalan kebenaran!* dan pelbagai lagi respon yang anda akan beri kepada saya.

saudara &; saudari yg dihormati,sedarkah anda pilihan hidup ini tidak semudah yang anda bayangkan..tatkala kita ingin melakukan kebaikan ,tatkala itu jugalah syaitan tidak henti henti membisikkan hasutan supaya kita berbuat kemungkaran..semakin lame akan semakin banyak titik hitam yang ada di hati kita....apabila kita terleka,sedar sedar sahaje kite berada dijalan kemungkaran ...jika kita sorang sahaja yang berada dijalan itu,kita masih boleh memohon ampun kepada YANG MAHA BERKUASA ..tetapi apabila kemungkaran kita melibatkan seorang lagi insan seumur hidup akan kamu menanggung rase bersalah kepada insan tersebut .tambahan pula jika insan yang kita bawa ke jalan kemungkaran itu menyalahkan kita atas apa yang terjadi,.mmg bkn salah die sebenarnye utk mempersalahkan kita....sepatutnye seorang insan membimbing
saudari/saudara  nye ke jalan kebenaran..tetapi sebaliknye yang berlaku pada hari ini..
wahai sedare saudari sekalian,jangan lah biarkan ini terjadi kepada kamu..ubatilah hati kamu sebelum ia semakin parah...mencegah itu adalah lebih baik daripada mengubati..
ini bukan sekadar coretan biasa ...coretan ini  utk menyedarkan saudari/saudara dan coretan ini juga  utk memberikan kesedaran kepada diri saya sendiri ..

utk org yang sgt penting dlm idup saya:----&maafkan lah saye...maafkan lah saye  :( saye sedar kesilapan saye ...hmm

No comments:

Post a Comment