- Welcome To My Blog -

. hope your enjoy with my blog .

Saturday, April 30, 2011

harini aku nk membebel pasal sorang kawan aku ni.tgk die mmg kesiyan.oke begini cerite nye.pada suatu hari,burung-burung pun berkicauan,pelangi terbentuk dengan megahnye..haha ape aku merepek ye??oke terus masuk topik kte..

aku ade sorang kawan,mak die dah meninggal.setiap kali die dapat kertas, kebiasaannye die akan tulis mcm ni :
<3 rindu mak sangat-sangat
<3 sayang mak sangat-sangat
tak pun
<3 **die tulis name mak die tu**

sebagai seorang kawan yang agak rapat, memang lah aku yang sedih melebih bile tgk die buat mcm tu.teruk benor perangai kalau tak rase simpati .itu namenye nak kena letak cloroxx kat hati die bagi hati bersih sikit..haha

oke sambung cerite..kawan aku tu pulak ade penyakit sikit.telinge die ade masalah.taun lepas eardrum die pecah,dh operate,tapi tak baik-baik sebab die tak suka makan ubat.susah sangat nak makan ubat..telinge die boleh dikatekan makin parah kut..hari-hari telinge die berdarah..takot aku dengar cerite die.

semalam,kiteorang online sampai dh pagi buta kut.then kiteorang share-share story sikit.bile sampai turn die bukak crite..die cerite pasal die rindu arwah mak die..die rase sunyi...adek-adek die pon jarang balik rumah sebab duduk dekat rumah macik die..then ayah die asyik kerje je..die sakit pening sorang-sorang..kesiyan die..mase die cakap aku memang dah sayup-sayup dah..aku nak bagi sedikit kate-kate untuk kwn aku :
tu..kalau  rase  sunyi...ingat lah orang-orang yang langsung tak de keluarge tu..macam mane dgn diorang?lagi sedih kan..tapi diorang tetap teruskan kehidupan dgn seukir senyuman kat wajah diorang.
u kene ingat selalu.ayah u kerje slalu sbb nak tanggung anak2 kesayangan die..tapi i tahu ,walaupon ayah u keje selalu,die tetap fikir pasal u..risau pasal u...kalau u fikir u sorang-sorang..u salah..kteorang kwn2 sntiase ade utk u..ALLAH pon ade..malaikat kiri kanan pon ade dkt bahu u jgk .. so..teruskan lah kehidupan u tu baik-baik ye :)

No comments:

Post a Comment