- Welcome To My Blog -

. hope your enjoy with my blog .

Monday, January 31, 2011

remaje sekarang

oke,setelah aku pikir kan berejam-jam tentang topik ape yang  aku nk tayangkan dalam blog pade hari ni,akhirnye tercetus jgk satu topik yang berlegar-legar dalam pemikiran aku ni..topik nye berkaitan  tentang isu remaje sekarang..

sekarang ni ramai aku tgk budak-budak suke keluar malam.dgn member diorang ..kalau yg umo puluhan taun aku tak kesah sgt..tp skrg ni,umo baru belasan..kadang-kadang tu tak capai lagi usie belasan dh terdampar kat tepi-tepi jalan raya pada malam hari..ade yang sanggup menipu mak ayah ,ckp yg diorang ade tusyen lah,kelas malam lah,itulah,inilah,padehal nak berfoye-foye je..alasannye "b.o.s.a.n" duk umah , tak de bende nk buat,sorang dok umah..itu lah yang selalu keluar dari mulut remaje sekarang.bile dah keluar malam tu,korang tahu tak 60% korang dh terdedah untuk melakukan masalah sosial ...bile dh jmpe kawan,mule lah masing-masing nak tunjuk hebat kan?tu yang mule hisap rokok..tapi setakat hisap rokok i don't mind lah..sebab bende tu orang semue dh anggap biase..tapi yang aku fed up sangat-sangat bile korang buat maksiat seperti berzina..dah berzina tu satu hal,bile mengandung,lahirkan anak..then gi buang merate-rate anak tu...tak pun gi bunuh anak yang tak bersalah tu..tahu tak korang,pernah tak korang terpikir,

gambar di bawah menunjukkan bayi-bayi yang telah terkorban disebabkan pelaku-pelaku zina  yang tak bertanggungjawab :




kat luar sane tu...puluhan-puluhan ribu orang yang nak kan anak tapi tak dikurniekan anak,then bile korang dah dapat anak ats dose yang korang lakukan tu,korang senang-senang buang or bunuh anak korang tu...mane pergi belas kasihan korang mase tu?mane pergi sikap perikemanusiaan korang?akal korang kenape x digunekan?cube bayangkan....bile anak yang korang buang or bunuh tu pertikaikan perbuatan korang mase diakhirat kelak ..ape yang korang nak jawap?ape yang korang nak beri alasan?mase tu..mulut korang dh tak leh berkate ape-ape..tangan korang yang melakukan perbuatan terkutuk itu lah yang akan bersuare..tidak kah korang takot akan ancaman azab ALLAH??nauzubillah~~oleh itu,same-same lah kite menginsafi perbuatan kite dan jauhi lah perkare-perkare yang terkutuk tu ye..beringatlah kite,seolah-olah kite akan meninggalkan dunie pada esok hari...beringat lah sedemikian,agar kite takut utk melakukan perkare-perkare yang dilarang oleh ALLAH S.W.T...


saya akhiri ucapan saya dengan ucapan assalamualaikum~~~

No comments:

Post a Comment